Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

hulp bij maken bezwaar sociale dienst

  • Jan de Vries

    Bent u het niet eens met een besluit van uw gemeente?

    Dan kan Repliekadvies u hierbij helpen!

    Bijvoorbeeld:

    U heeft een korting gekregen op uw (bijstands)uitkering;

    U heeft een afwijzing ontvangen op uw aanvraag voor bijzondere bijstand;

    U heeft bijzondere bijstand ontvangen, maar minder dan u had aangevraagd;

    U heeft een besluit ontvangen dat u (een gedeelte) van uw uitkering moet terugbetalen;

    U heeft een aanvraag ingediend en er zijn al 8 weken verstreken, maar u heeft nog geen besluit ontvangen;

    U heeft een afwijzing ontvangen op uw aanvraag voor kwijtschelding van gemeentelijke belastingen;

    U heeft een aanvraag ingediend voor een bijstandsuitkering, maar na 4 weken nog geen voorschot ontvangen;

    U bent het niet eens met uw reïntegratietraject;

    U heeft een afwijzing ontvangen op uw Ioaw/Ioaz aanvraag;

    U bent afgewezen voor de langdurigheidstoeslag, terwijl u wel 5 jaar lang een inkomen op bijstandsnorm hebt ontvangen.

    Kijk voor meer informatie op: www.repliekadvies.nl

  • douairi a

    ik heb gehort van mjn consulant startban dat mjn uitkering(gesin)zal 100%afomdat

  • douairi a

    omdat trajectbegleder heeft mj weg hesturd van de traject want kom ik 10 minuten te lat ik heb door an de diricti mar ik heb geen hulp gekrjgen ikheb ook gesprek met mj consulant(10-01-11) ik heb haar gevragt over wat de trajectbegleder gedan en wat is de reacti van julli administrati ik heb geen andwoort gehort allen mjn uitering 100% af help a u b

  • Anne

    Beste heer/mevrouw,

    Ik wil graag bezwaar maken omdat ze mijn moeder hebben gekort op haar bijstandsuitkering. Het gaat hierom het feit dat men ervan uitgaat dat ik(dochter) als hbo studente een inkomen van 650 euro per maand heb en daarbij nog niet mijn bijbaantje bij gerekend. Hier klopt natuurlijk niks van, maar dit is de norm. Ik krijg van studiefinanciering 188 euro waarmee in net mijn schoolgeld kan betalen. Ze gaan er vanuit dat ik dat per maand aan inkomsten heb en daardoor wordt er nu gekort op mijn moeders uitkering. Ook gaat het geld wat ze verdient bij haar werk eraf. Ze deed al erg zuinig aan en probeerde elke maand goed uit te komen, wat haar maar net lukte. Ik voel me medeverantwoordelijk. Ik vind het gewoon niet kunnen, want er zijn veel uitzonderlijke gevallen. In dit geval dus bij ons en waarschijnlijk zijn er zo nog veel meer gevallen. Hoe kunnen ze nu van een standaard norm uitgaan terwijl je opties krijgt om een lening of een aanvullende beurs te kiezen. Als je dit dus niet hebt, geldt alsnog deze regel. Dat kan gewoon echt niet. Ik wil mijn moeder heel erg graag helpen vooral omdat ze hier heel veel verdriet van heeft en bang is dat ze moet gaan verhuizen omdat ze gewoonweg de huur niet meer kan betalen als dit doorgaat..

    Ik hoop dat u/jullie me kan helpen hoe ik dit kan aanpakken.

    Mvg,

    Anne Aalders